Dag 8 en 9

20 november 2012 - Chiang Mai, Thailand

Gisteren zijn we naar een opvangcentrum voor apen geweest. De vrouw die dit opgezet heeft is net als Lenie 't Hart. Er zaten wel 80 apen die allemaal wel wat mankeerden. Dit wordt gesponsord door een amerikaanse foundation. Daarna door naar de watervallen. Daarna naar onze lunch.
Deze was primitief, een meegenomen lunch uit het hotel omdat het eten bij de bergstam niet echt goed was voor ons. Daarna door naar het hotel waar we om ong. half 4 aankwamen. Hetzelfde hotel als waar we de dag ervoor geluncht hebben.  In het hotel gegeten en niet zo laat naar bed want om 6 uur gaat de wekker weer.

Vandaag gaan we richting Chang Mai waar we 5 overnachtingen blijven. Onderweg stoppen we bij het olifantenziekenhuis. Hier verschillende olifanten gezien waaronder ééntje die nu 6 jaar oud is en toen hij 7 maanden oud was op een landmijn gestapt was. Er stonden er nog een paar met een half poot. Dit was erg leuk. Daarna door naar de lokale markt. Waar o.a. gefrituurde krekels, sprinkhanen die Louis gegeten hebt en ze best wel lekker vond. Er lagen ook darmen van varkens en de nageboorte van de waterbuffel. Nou sorry, maar ik bedank ff. We hebben wel aardbeien gekocht en allemaal gebakken banaan gegeten. Erg lekker of zoals ze dat in het thais zeggen ahroi ahroi (lekker lekker). Trouwens onderweg hebben we vaak thaise les zoals van het alfabet en de cijfers, uitleg over de jaartelling en welke budha bij je hoort (dit heeft te maken met je geboortedag en jaartal en op welke dag je geboren bent). Zoals jullie merken hebben we niet alleen vakantie!!!!!! We hebben zelfs een thais olifantenliedje geleerd. Oh ja, we hebben ook nog een nieuwe naam gekregen:
-Louis = Ruj betekend heerlijkheid, verlichting
-Jolanda = Janjira betekend altijd mooi, zuiverheid
-Britt = Preeya betekend liefde van iedereen
-Björn = Pakom betekend wijs man met heilig boek
Ja, ja dat wisten jullie nog niet hé dat wij dit zijn haha.
Het is best wel leuk om een thaise reisleidster te hebben die redelijk goed nederlands spreekt.
Net terug van een paraplufabriek. Erg leuk om te zien hoe ze deze maken. bij sommige vrouwtjes staan de vingers gewoon in een vergroeide vorm van hoe ze het gereedschap vast houden. We hebben hemdjes, t.shirts en waaiers laten beschilderen.
Nu onderweg naar het hotel in Chang Mai en komen daar aan om half 5. Mooi hotel. Vanavond weer lekker wezen eten en daarna nog ff over de avondmarkt.
Morgenochtend fietsen door Chang Mai. Voor nu weltrusten allemaal want ja, het is hier nu toch alweer 23.30 uur.
Nancy nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag vanuit een indrukwekkend Thailand. XXX

1. Corine v.d. W.:
    20 november 2012
    Pakom = wijs man met heilig boek?.....Hoezo?..... is de playboy ook heilig in Thailand??
  2. Erna:
    20 november 2012
    wat heerlijk om jullie verhalen te lezen, wij beleven het weer helemaal mee, en hoe vonden jullie die tomkomklaarsoep? lekker genieten jongens, tot de volgende x maar weer, ik heb moe even geld hoor, gaan vd week even langs met de mails.
    xx Ton en Erna
  3. Joke Beekman:
    21 november 2012
    Jolanda je moet een boek gaan uitbrengen. Erg leuk om te lezen!
    Groetjes aan Britt. Zij zal wel genieten van al die dierenziekenhuizen.
  4. Andre en margreeth:
    25 november 2012
    de betekenis janjira kan ik nog begrijpen maar de betekenis
    ruj daar kan ik niets mee