dag 5 en 6 en 7

19 november 2012 - Tak, Thailand

Vrijdagmorgen zijn we om half 8 weg gegaan uit Bangkok richting de drijvende markt. Maar nog even over ons verblijf in Bangkok. Bangkok heeft 12miljoen inwoners en de nodige toeristen, maar wie kom je tegen? Onze buurtjes uit de Aagje Dekenstraat: Ricardo & Ineke tot 2x toe. Helemaal leuk!!!

De drijvende markt bezocht met de longtailboat. Allemaal fruit en andere dingen te koop vanuit kleine bootjes. Daarna door naar het museum en de begraafplaats van de gesneuvelden van de Death Railway.  Erg interressant. Daarna door naar de spoorlijn en de Bridge of the Riverkwai. Om 3 uur aangekomen in ons hotel zijn Britt, Björn en ik lekker ff gaan zwemmen en Louis is een rondje foto's gaan maken. 'S avonds met zijn negenen uit eten geweest en lekker gegeten en goed gedronken voor 1460 bath voor 9 personen (35 euro). Ongelooflijk!!

Zaterdagmorgen half 6 op voor een lange dag met de bus. Eerst richting Ayuthaya voor tempelbezoek. Daarna boottocht over de rivier met een longtailboot. Verder met de bus voor een heerlijke lunch in een prachtig paradijs. En voor Ton en Erna: We hebben tonkomklaarsoep gegeten. Onderweg nog gestopt voor een apenbezoek.Eindelijk om 7 uur aangekomen in ons hotel. Het is hier al donker, maar wat we konden zien is prachtig. Nu lekker gegeten en uitgeteld op bed. Morgenochtend mogen we uitslapen tot half 8 om onze prachtige reis weer te vervolgen.

Vandaag (zondag) om 9 uur in de bus om ja je raad het al weer langs ruines van tempels. Zo langzamerhand hebben we er daar wel genoeg van gezien hoor. Trouwens, terwijl ik dit typ  rijden we weer verder met de bus na een heerlijke lunch gehad te hebben in een hotel waar we morgenavond weer terug komen om te slapen. Nu onderweg naar een markt van de lokale bevolking. Onze reisleidster Wow is een Thaise en spreekt redelijk goed nedelands.                     De temperatuur hier is nu ongeveer 30gr. En ja hoor, er valt hier nu een buitje voor het stof. Is ff niet erg hoor. Na de markt zijn we verder gereden naar de grens met Birma. Hier hebben sommige van ons krekels gegeten Björn heeft een bamboerups gegeten maar vond het niet echt smaken. Om 5 uur aangekomen in ons volgende hotel. Het ziet er niet zo mooi uit als het hotel waar we vanmorgen zijn vertrokken, maar ja ff douchen en dan met zijn negenen weer in een minibusje ergens eten daarna slapen en morgenochtend om 8 uur weer verder met de bus.

1. Carla:
    23 november 2012
    he louis jo en kids leuk om weer even wat van jullie te zien en te horen, prachtige fotos en een schitterend verhaal , hoop dat jullie ook nog een hoop te vertellen hebben als jullie thuis komen. nog veel plezier gr huub en carla x