Dag 14 t/m 20

30 november 2012 - Jomtien, Thailand

Gisteren (zondag) zijn Björn en ik thais wezen koken. We hebben kokossoep, thaise redcurry en pad thai gekookt. En daarna opgegeten. 's morgens om half 11 zaten we dit te eten. Wel een beetje vroeg voor zoveel eten. Toen terug naar het hotel en de koffers klaar maken voor vertrek, want we gaan om 4 uur richting nachttrein naar Bangkok. 5 uur vertrekt de trein. Allemaal ingestapt en een plekje gezocht. Na wat gegeten te hebben, werden onze bedden opgemaakt. Daarna zijn we richting het restaurant / café gegaan. Mannen een potje zitten kaarten en wij lekker kletsen. En ja, je gelooft het niet Jan Smit, Guus Meeuwis, Paul de Leeuw gezongen en die thaien maar lachen, stomme hollanders. Daarna proberen te slapen. Redelijk geslapen maar wel vaak wakker geweest. Half 7 werden we alweer gewekt en om 8 uur waren we in Bangkok.
Daarna richting een hotel voor een super ontbijt. Daarna met een minibusje richting Jomtien.
Aangekomen nu op onze kamer, ff douchen want we kunnen toch ff niet naar buiten want er valt op dit moment een tropisch onweersbuitje. Daarna een beetje de omgeving verkend en wat gedronken en lekker gegeten.
Jomtien is een badplaats waar het stikt van de russen. Oude vieze mannen die met de thaise meisjes in de weer zijn.

Vandaag (dinsdag) lekker aan het zwembad gelegen, ff niks. Straks naar Pattaya, winkeltjes kijken, hapje eten. Het is wederom weer bewolkt, vanmorgen eventjes een blauwe lucht en daarna trok hij weer dicht. Dit schijnt hier al zo'n 10 dagen zo te zijn en in de loop van de middag weer regen. Nou hopen maar dat dat deze week niet meer zo is, want we hebben niet voor niks nog een paar dagen strandvakantie erachteraan. Het is gelukkig de hele dag droog gebleven, vanavond over de walking street gelopen, een straat met alleen maar pingpongshows en meisjes van plezier. Erg toeristisch.

Vandaag (woensdag) is het een feestdag in Thailand. Er worden vanavond allemaal bootjes gemaakt van bananenbladeren met daarin bloemetjes en worden in de zee in in het zwembad gelaten voor een langer leven. Ook om de zee te bedanken en sorry te zeggen tegen de zee.
Net aan het zwembad gelegen maar het was van korte duur want het begon te regenen, lekker zo'n zonvakantie!!!!!!!! Vanmiddag dan maar met zijn allen ff lekker laten masseren.
Wat heeft het hard geregend, het is maar goed dat de stoepen ong. 15cm hoog zijn want het water stond tot aan de rand. Louis heeft even midden op de weg wezen pootje baden en ja wie kan zeggen "ik heb pootje gebaad in Jomtien".
Vanavond was er overal vuurwerk op het strand en werden die bloemenbootjes in de zee gelaten. Dit ging nog lang door.

Vandaag (donderdag) worden we om 6 uur al wakker van thaise muziek, kerstliedjes die uit je speakers op de gang komen. Foutje van de receptie haha. Heerlijk bij het zwembad gelegen.
Eindelijk een dag zonder regen in Jomtien. Daarna richting Pattaya, gegeten en daarna richting de travestietenshow Tiffany. Kostuums en het decor was prachtig, maar de show was niet byzonder. Daarna wilden de mannen nog naar de pingpongshow.

Vandaag (vrijdag) onze laatste dag in Thailand. Nog ff een lekkere voetmassage gedaan en wederom weer een flinke stortbui. Maar nu is het weer lekker warm en het belangrijkste: DROOG!!!!!.
Vanmiddag nog een paar dingetjes kopen en daarna de koffer verder inpakken, lekker eten met de rest van de groep en nog ff lekker borrelen.
Morgenochtend om 8 uur worden we opgehaald om naar het vliegveld gebracht te worden.
We vliegen om 12.25 uur (6.25 uur ned.tijd) en hopen als alles goed gaat om 18.25 uur te landen.

Dit was ons laatste verslag van een super leuke, indrukwekkende en mooie vakantie,
maar aan alles komt een einde en lekker naar ons eigen huisje is ook wel weer lekker.
Hoop dat jullie een beetje hebben mee kunnen genieten van onze vakantie.

Dikke kus van ons vieren XXXX

1. Ruud:
    30 november 2012
    Zo te zien en te horen een hele geweldige vakantie:)
    Nadeel is wel dat Britt en Bjorn vlg jaar weer meewillen hahaha
    Goeie vlucht, spreek jullie snel.
    Gr. Ruud
  2. Ellen Aangeenbrug:
    Lieve buufies

Ik heb genoten van jullie verhalen maar zal toch weer blij zijn als jullie gezond en wel thuis zijn. Een goede vlucht en tot morgen.
  3. Monique S:
    30 november 2012
    Geweldig wat en belevenis wij vonden het heeeel leuk om mee te reizen met jullie via de mail. Goede reis en tot gauw. groetjes Monique en Rene Sl
  4. Corine v.d. W.:
    30 november 2012
    Toch ook wel weer snel gegaan, maar wat hebben jullie veel gedaan en gezien, geweldig! Ben benieuwd naar alle 642 (?) foto's . Ik ga zondag bellen. Goed je post bekijken, daar zit weer iets tussen voor een avondje Scheveningen, haha.xx Corine