Dag 12 en 13

24 november 2012 - Chiang Mai, Thailand

Vandaag (vrijdag) is de rest van de groep vertrokken naar de trekking en blijven daar vannacht slapen. Wij gingen dit niet doen en hebben gekozen voor optie 1 en dat houdt in: een dagtocht met olifantenrijden, lunch, kleine trekking langs watervallen en rijstvelden en tenslotte bamboe raften. We zijn begonnen met een olifantentocht, wat een kolossale beesten zijn dit. Britt en ik zaten samen op een olifant en de mannen ook samen. Britt, Louis en Björn hebben voorop de kop van de olifant gezeten, ik ben lekker in het bakkie blijven zitten. Een olifant eet 150 kilo per dag. Nou dat hebben we gemerkt, je kon een zak bananen kopen en die beesten lopen niet voordat je ze bananen geeft. Anders blaast hij ff met zijn slurf en ben je zeiknat. Klein uurtje op de rug van de olifant en eindigt bij het meer waar hij ff mag drinken en ja, je snapt het al: ff water spuiten, dus zeik nat. Haha.
Daarna gelunched en een trekking van 2 uur richting de watervallen en rijstvelden, waterslangen en enge giftige planten.
Daarna bamboeraften. Dus op 8 aan elkaar gebonden bamboestokken de rivier af. Zitten en meteen al een natte kont, lekker dan!  Het ging best wel hard en af en toe een stroom-
versnellinkje, dus een nat pak. Wederom weer een fotootje gekocht, want ja, hij is wel leuk. (Inmiddels al 7). Daarna terug naar hotel, lekker gegeten en weer ff over de avondmarkt, mannen ff naar thais fighting, dames een terrasje en terug met de tuktuk. Lekker slapen na een super leuke dag.

Vandaag (zaterdag) gaan we wederom richting olifanten, maar dan weer volgens programma, en ontmoeten we daar weer de rest van onze groep die terugkomen van de stammen.  2x olifanten rijden is echt niet erg hoor!!! Opgehaald om 10 uur door dezelfde chauffeur als gisteren maar nu een andere gids. We dachten een leuk meisje totdat hij begon te lachen en praten. Dus wederom een omgebouwde. Jakkie. Bij het olifantenkamp aangekomen, wachten op de rest van de groep en hun verhalen aanhoren, nou wat ben ik blij dat wij niet meegegaan zijn, want was het zwaar. Daarna.weer op die kolossale beesten. Prachtig. Maar deze weg was nog stijler en meer langs de rand en beneden was de rivier en dan is het best hoog op zo een olifant. Daarna gingen we raften en ja hoor, wij hadden een stuurman die niet echt kon sturen, dus voordat we weg waren zaten we al vast op de rotsen en zo nog wel een aantal keren. Zo de rivier af en daarna weer overstappen op een bamboeraft. Wederom een super actieve dag. Vanavond lekker wezen eten met zijn negenen voor de laatste keer in Chaing Mai en wat gebeurt er. Het begint te waaien en de regen komt met bakken naar beneden. Onweer en terwijl we op ons eten wachten, viel de stroom uit. Kaarsjes aan en wachten maar ff.
Morgenochtend gaan Björn en ik nog thais koken en dan morgenmiddag spullen inpakken en morgenavond met de nachttrein naar Bangkok voor ons laatste hotel in Jomtien.
Even nog een paar daagjes uitrusten van deze prachtige vakantie.
Groetjes voor nu en het volgende verslag komt waarschijnlijk vanaf mijn strandbedje. XXX

1. Corine v.d. W.:
    Geweldig allemaal! Geniet van nog een weekje! Xx
  2. Ton&Joke:
    25 november 2012
    ziet er allemaal mooi uit,geniet nog maar even van de heerlijke temperatuur daar!de Vorst is in aantoch...en dan bedoel ik niet Beatrix!!grt Ton&Joke
  3. Andre en margreeth:
    25 november 2012
    louis jolanda bjorn britt leuke verhalen mooi verslag nog een
    weekje maak er nog wat moois van hebben julie vast wel gedaan
    en de groetjes van uit leiden doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii